Poradnik dla graczy, ktorzy chca jak najszybciej zrobic dany skill. Stwrzony przy udziale nastepujacych osob: Losta, Achaje, Fantoma, Goblina, Wesołka, Szufli, Silvanusa, EgzeQtora im i innym bezposrednio zaangazowanym. dzieki za pomoc. Mysle ze sie przyda.
Poradnik w wiekszosci zaciagniety z forum stronu www.mw-shard.prv.pl
Druidyzm: - (umiejętność bardzo kosztowna w wytrenowaniu).
- od 25% do 50% trenujemy samą umiejętność na leśnych zwierzętach
- od 50% do 62% trenujemy na runie: Chwytający Korzeń
- od 62% do 72% trenujemy na runie: Przywołanie Wilków
- od 72% do 82% trenujemy na runie: Rój Pszczół
- od 82% do 96% trenujemy na runie: Fala Pływowa
- od 96% do 100% trenujemy na runie: Kamienny Deszcz
Dodtakowa porada: aby czary wychodziły częściej najlepiej mieć wytrenowaną na 100% wiedzę o zwierzętach.
Kowalstwo:( potrzebne ok. 200 tys. sztab )
- od 50% do 62% kujemy katany
- od 62% do 72% kujemy czepce
- od 72% do 82% kujemy karczki płytowe
- od 82% do 92% kujemy rękawice płytowe
- od 92% do 100% kujemy zbroje płytowe
- od 100 do 1005% kujemy lance
Aby częściej wychodziły nam wyjątkowe rzeczy należy mieć wytrenowaną na 100% wiedzę o broni.
Majsterkowanie:
- od 50% do 60% tworzymy wytrychy
- od 60% do 70% tworzymy kilofy
- od 70% do 80% tworzymy narzędzia szewskie
- od 80% do 90% tworzymy małe świeczniki
- od 90% do 95% tworzymy tekagi
- od 95% do 100% tworzymy świeczniki na ściane
Krawiectwo:
- od 50% do 60% tworzymy Płótna
- od 60% do 70% tworzymy Płaszcze
- od 70% do 80% tworzymy Juki
- od 80% do 100% tworzymy Kimishimo
- alternatywne rozwiązanie dla rozwoju od 80% do 100% [droższe ale szybciej sie uczysz]
- od 80% do 82% tworzymy utwardzane karczki
- od 82% do 86% tworzymy utwardzane rekawice
- od 86% do 90% tworzymy utwardzane narammienniki
- od 90% do 93% tworzymy utwardzane nogawice
- od 93% do 100% tworzymy utwardzane tuniki
Alchemia:
- od 25% do 40% czarne mikstury
- od 40% do 45% małe zielone mikstury
- od 45% do 60% średnie zielone mikstury
- od 60% do 70% duże czerwone mikstury
- od 70% do 75% duże biale lub niebieskie mikstury
- od 75% do 90% duże zielone mikstury
- od 90% do 95% duże pomarańczowe lub żółte mikstury
- od 95% do 100% duże fioletowe mikstury
Magia:
- od 50% do 61% czarujemy Lightning
- od 61% do 71% czarujemy Paralyze
- od 71% do 81% czarujemy Energy Bolt
- od 81% do 93% czarujemy Flame Strike
- od 93% do 100% czarujemy Resurrection
Magia 2:
- od 50% do 61% czarujemy Lightning
- od 62% do 72% czarujemy Mind Blast
- od 72% do 82% czarujemy Energy Bolt
- od 82% do 100% czarujemy Mana vampire
Magia 3:
- od 50% do 61% czarujemy Lightning
- od 62% do 82% czarujemy Paralize
- od 82% do 100% czarujemy Mana Vampire
Dłużej sie kox'a ale łatwiej resa wbić bo nie trzeba sie leczyc jeżeli przerzucimy sie juz na Paralize choć sposób kosztowniejszy. Szczególnie polecam magom 10/10/45.
Zatruwanie:
- od 25% do 40% zatruwamy małymi zielonymi
- od 40% do 60% zatruwamy średnimi zielonymi
- od 60% do 80% tworzymy płaszcze/togi ochrony z pomocą średnich pomarańczowych
- od 80% do 100% zatruwamy dużymi zielonymi
Nekromancja:
-od 25% do 50% czarujemy Ciemność
-następnie czarujemy kolejno: Obcowanie, Przywołanie Umarłych, Poświęcenie, Wskrzeszenie i tutaj pojawia się następujący system.
Czarujemy po koleji jeśli bedziemy niszczyli czary rzadziej niż 10 razy możemy prześć do kolejnego.
Stolarstwo:
- do 55% tworzymy zwoje
- od 55% do 60% tworzymy runy
- od 60% do 80% tworzymy dragi
- od 70% do 83% tworzymy sekate laski
- od 83% do 100% tworzymy laski
Taming:
Umiejetność tylko dla wytrwalych profity raczej znikome i tak :
- od 25% do 60% las ( od malej ilosci skila ptaszki kotki owce wzywyz niedzwiedzie konie lamy osty zuki ) to pelna dowolnosc, lasow ci u nas dostatek mozliwosc zgonu raczej znikoma )
- od 60% do 85/90% lodowe krainy ( tego tez jest duzo i raczej latwo sie tam poruszac chodz juz w kilku miejscach mozna napotkac silniejsze monstra ) mozliwosc zgonu srednia
- od 85/90 do 100% kamienne/ogniste ( hmm tu to fire hytloth pustynia zwierza jest malo szczegolnie jezeli chodzi o ogniste z kamiennymi juz jest troszke lepiej ale tez nie za rozowo ) mozliwosc zgonu srednia/wysoka szczegolnie przy oswajniu czegos "grubszego"
Dodatkowa porada: woj ma zdecydowanie gorzej niz mag ( racele itp ) i jezeli chodzi o maga to proponuje zeby miec chociaz na samym poczatku z 90% wiedzy o zwierzetach i z 80% bojowki bo tamujac latwo dobic sobie te dwie umiejetnosci do poziomu 100%, korzysci jakie wynikaja z tamingu to w sumie staty str/dex. A z tego co zauwazylem to proponuje oswajac i uwalniac/zabijac z nastawieniem na to drugie , ODRADZAM TO LUDZIOM KTORZY MAJA MALY ZAPAŁ.
Ps 2. Bardzo fajnie tamuje sie z magikiem do oswajania wiedza praktycznie nic nie daje.
Inskrypcja:
- 50-52(55) Fireball
- 52-62(65) Recall
- 62-75 Paralyze
- 75-85 Dispell
- 85-100 Flame Strike
Powyzej 100 dalej Flame Strike ale bez magika to nie ma wiekszego sensu polecam od 100% wlozyc magika i robic 8 krag
Tworzenie lukow:
- 25-33% - krotkie luki
- 33-80% - strzaly (bierzemy 2 czyste strzaly naraz i laczymy z piorami)
- 80-100% - belty (tak jak wyzej)
Gotowanie:
- 25-50% Pieczone steki rybne
- 50-61(63)% Steki w pomidorach (wczesniej upieczone steki plus 2 pomidorki na 1 stek w pomidorach)
- 61(63)-80% Pieczony Karp
- 80-90% - Pieczony sum (mozna wczesniej przerzucic sie na pieczone lososie ale roznica w gainie niewielka a lososie przydadza sie na pozniej)
- 90-95% - Pieczone lososie
Umagicznianie:
- 25-40% - jasne
- 40-50% - obrony,mocy
- 50-60% - wytrzymalosci
- 60-80% - ochrony przed piorunami, zimnem, ogniem
- 80-90% - wiatlonosc, albo to co wyzej ;]
- 90-100% - stabilnosci, madrosci,
co do wszystkie nie jestem pewien, dawno to koxalem ;]